blank blank blank

צור קשר

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם

    צו עיקול בהליך גירושין

    הרי זה ידוע, שעיקרו של הליך הגירושין עוסק כאמור בחלוקת הרכוש המשותף של בני הזוג. במקרים רבים ובגלל שנוצר סכסוך בין בני הזוג, אחד מהם עלול להבריח חלק מהנכסים. הוא עושה זאת, על מנת לא לבצע חלוקת נכסים בצורה שווה ונכונה. מדובר על הברחה של כספים, מכירה של רכוש, העברת רכוש "במתנה", מכירת רכבים ועוד.

    גישור בתהליך גירושין

    מה שכן, חשוב לזכור שלא כל תהליך גירושין חייב להיות מלווה במאבק. קיימים כל מיני גופים הנותנים שירות גישור של ניהול תהליך גירושין בהסכמה. במסגרת השירות, יש ליווי אישי לאורך כל התהליך על ידי איש או אשת מקצוע בעלי ניסיון בתחום. כך בני הזוג יכולים להסדיר את הגירושין בתהליך של שיחה על הדברים וכמו כן בהסכמה והתכוננות לעתיד. בהתאם לכך, גם מנוסח הסכם מקיף שכמובן גם כולל את טובת כל אחד מבני הזוג ואת טובת הילדים.

    מה קורה אם אין הסכמה לגשת לתהליך גישור?

    אז בגלל החשש להברחת רכוש, כמו שהוזכר בפסקה הראשונה, יש לפעול בהקדם באמצעות עורך דין מתאים. זה כבר ידאג להגיש בקשות לצווי עיקול זמניים לבית הדין הרבני או לבית המשפחה למשפחה.

    מטרתו של צו עיקול

    צו עיקול ניתן על ידי בית המשפט או בית הדין, כאשר מתנהל הליך של גירושין. באמצעות אותו הצו, ניתן להקפיא מצב רכושי מסוים על ידי רישום העיקול. כך, כאשר פסק הדי יינתן, הוא יהיה אפשרי למימוש לגבי כל מיני נכסים ספציפיים שעוקלו.

    מתי תוגש בקשה לצו עיקול זמני?

    בקשה כזאת ניתן להגיש עם כתב התביעה בנושא גירושין, מזונות, רכוש וכו'. כאשר מתקבל הצו, יש למסור אותו לידי מי שמחזיק בבקשה. נניח לגופים מצד ג', כמו הבנקים למשל. אגב, יש גם אופציה לבקש צו עיקול על נכס שנרשם בטאבו. לאחר שצו העיקול ניתן, גופים מצד ג' צריכים לעדכן האם הם מחזיקים אצלם כספים או רכוש השייכים לבן או בת הזוג. אגב, יש לא מעט מקרים, בהם ניתן לבקש את הצו בעל פה.

    מה אפשר לעקל?

    אפשר לבקש הטלת עיקול על הרכוש המשותף של בני הזוג או על נכס מסוים. אגב, אם מדובר על נכס, אפשר לרשום הערת אזהרה בטאבו וכך המחזיק או המחזיקים בנכס לא יוכלו להעביר או למכור אותו לצד ג'. מעבר לכך, אפשר גם להוציא עיקול זמני על כספים שיש אצל צד ג', חסכונות, רכבים ועוד. קיימים גם נכסים שלא ניתן להוציא עליהם צו עיקול, כמו נכסים ורכוש המשמש למחייה של בן או בת הזוג.

    תנאים לאישור בקשה לצו עיקול

    ראשית, הבקשה צריכה להיות מנומקת בתצהיר. על הבקשה להיות מוגשת בתום לב ועל מנת להגן על הזכויות הנוגעות לרכוש המשותף. יש לשכנע את בית המשפט שיכול להיגרם נזק כבד אם לא יתקבל צו העיקול. במידה ובית המשפט דוחה את התביעה העיקרית, אז הוא רשאי לבקש הפקדה של ערבויות ובטחונות.

    עיקול בהוצאה לפועל

    כאשר מדובר על עיקול בהוצאה לפועל, ניתן להבדיל אותו משמעותית מעיקול זמנה. עיקול בהוצאה לפועל מוגש כאשר בן הזוג מסרב לשלם מזונות בהתאם לפסק דין או בהתאם להסכם גירושין. אגב, יש מקרים בהם גם בן זוג ברח לחו"ל וכל זאת על מנת להימנע מתשלומי המזונות. במצבים כאלה שיש סירוב לתשלום דמי מזונות, בן הזוג הופך לחייב. כלומר אפשר לפתוח נגדו תיק הוצאה לפועל ובהתאם לכך להגיש בקשה לעיקול רכוש, רכב, דירה וכו'.

      ייעוץ ראשוני וקביעת פגישה

      08-9415022

      או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

        נא בחרו את סוג הפנייה >>
        להסדרה או בירור חובפונה חדש, יעוץ ראשוני

        להשקיע תשומת לב לגבי אופן חלוקת הנכסים

        רוב בני האדם משקיעים משאבים רבים כדי לנהל את החיים שלהם בהתאם לראות עיניהם ולשיקולים...

        המשך קריאה

        כפיית העברת הזכויות של מקרקעין

        הפקעת קרקע מוגדרת ככפיית העברת הזכויות של מקרקעין מאדם פרטי אל גוף ציבורי, לרוב תמורת...

        המשך קריאה

        תהליך שהוא מכוחה של פקודת הקרקעות

        למדינת ישראל יש כוח רב ויכולת לכפות מציאות על אזרחים במגוון תחומים. בפרט ישנם לא...

        המשך קריאה