blank blank blank

צור קשר

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם

    גביית חובות – הוצאה לפועל

    מערכת ההוצאה לפועל מעמידה לרשות בעלי הזכות (בין אם קיבלת זכות זו דרך פסק דין, שטר חוב, או המחאה) דרך למימוש זכותם כנגד החייב כאשר המטרה שעמדה אל מול עיני המחוקק אחת היא – הבטחת התשלום לזוכה.

    בשורת חקיקות קבע המחוקק הישראלי את הקריטריונים אשר בגינם ניתן לפנות להליכי הוצאה לפועל. בין אלו נמנים פסק דין או החלטה אחרת של בית משפט בעניין אזרחי, ערובה שנקבעה על ידי ראש הוצל"פ, צווים והחלטות שנקבע כי יתייחסו אליהם כפי שמתייחסים לפסק דין ועוד.

    חשוב לציין כי לא ניתן לפתוח בהליכי הוצאה לפועל לגבי כל גוף. דוגמא טובה לכך היא שבמידה וזוכה מחזיק בפסק דין כנגד המדינה, הוא איננו יכול לפנות להוצאה לפועל. הדבר חל גם לגבי צווי מניעה אשר אכיפתם נעשית באמצעות פקודת ביזיון בית המשפט ופסקי דין הצהרתיים שאינם כוללים חלק מעשי לביצוע.

    נדגיש כי לשכת ההוצאה לפועל מתייחסת אך ורק לדרך פירעון החוב ואיננה משמשת כערכאה נוספת לערעור.

    חוק ההוצאה לפועל (1967) מפרט את התהליך למימוש זכויותיו של הזוכה.

    הליך כזה מתחיל בהגשת בקשה בלשכת ההוצאה לפועל הקרובה למקום מגוריכם. האגרה המתלווה לבקשות מסוג זה משולמות על ידי הזוכה, אך ברוב המקרים מתווספת אל החוב הפסוק. לאחר פתיחת התיק תישלח את החייב "אזהרה" על מנת ולתת לחייב הזדמנות נוספת לפרוע את חובו. רק עם תום פרק הזמן הקבוע בחוק מרגע הוצאת "האזהרה" ניתן יהיה לפנות אל אמצעים אחרים והתחיל בהליכי ביצוע פסק הדין.

    פעולות העומדות לרשות החייב

    עם קבלת "האזהרה" עומדות לרשות החייב מספר דרכי פעולה: ההגיונית ביותר היא פריעת חובו ולהביא לסיום ההליך, לטעון כי כבר פרע חוב זה בעבר, לבקשת פריסת תשלומים לחוב העומד נגדו, להתייצב לחקירת יכולת.

    פעולות העומדות לרשותו של רשם ההוצאה לפועל

    כפי שצויין, לאחר שעבר פרק הזמן הקבוע בחוק מרגע הוצאת "האזהרה" ניתן להתחיל בהליך ביצוע פסק הדין. במסגרת זו ניתן יהיה להתחשב בבקשות מיוחדות של החייב. לדוגמא ראש ההוצאה לפועל עשוי תחת תנאים מסויימים לאשר בקשה לאיחוד תיקים של חייב אחד בעל מספר נושים. כמו כן, ראשי ראש ההוצאה לפועל להכריז על חייב כ-"חייב מוגבל אמצעים" אם הוחלט כי אותו חייב לא יכול לעמוד בגובה התשלומים המינימאלים להחזרת חובו כפי הקבוע בחוק.

    אמצעי אכיפה

    כלפי חייב אשר התעלם ממכתב "האזהרה" ואיננו פורע את חובו יינקטו שלל צעדים כגון: הזמנה לבירור, צו הבאה ואף מאסר בשל ביזיון ההוצאה לפועל.

    כמו כן עומדת לרשות ראש ההוצאה לפועל הזכות להורות על עיקול מטלטלין של החייב, קרקעות שבבעלותו, נכסים השייכים לו אך מוחזקים על ידי צד ג' (חשבון בנק), מינוי כונס נכסים על נכס ספציפי של החייב, תפיסת נכסים וקרקעות ומסירתן לזוכה.

    פעולות נוספות – פנו לעו"ד מומחה

    ישנם מקרים מיוחדים המתייחסים לגביית חובות שמקורן במשכנתא ובמשכון בהם קבע המחוקק הוראות מיוחדות. תביעה על סכום המגיע עד ל-50 אלף שקלים וביצוע שטר או המחאה שלא נפרעה תתאפשר פניה ישירה אל ההוצאה לפועל ללא צורך לפניה לבית המשפט.

      ייעוץ ראשוני וקביעת פגישה

      08-9415022

      או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

        נא בחרו את סוג הפנייה >>
        להסדרה או בירור חובפונה חדש, יעוץ ראשוני

        כפיית העברת הזכויות של מקרקעין

        הפקעת קרקע מוגדרת ככפיית העברת הזכויות של מקרקעין מאדם פרטי אל גוף ציבורי, לרוב תמורת...

        המשך קריאה

        תהליך שהוא מכוחה של פקודת הקרקעות

        למדינת ישראל יש כוח רב ויכולת לכפות מציאות על אזרחים במגוון תחומים. בפרט ישנם לא...

        המשך קריאה

        מהו תהליך גביית שיקים חוזרים?

        גם כשלכאורה כולנו משתמשים באמצעי תשלום מתקדמים ודיגיטליים, עדיין נכתבים מדי יום שיקים רבים. על-פי...

        המשך קריאה