blank blank blank

צור קשר

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם

    מתי צריך ליטיגציה מסחרית?

    ליטיגציה, ככלל, היא אמנות ייצוג והופעה בבית המשפט. עורך דין המתמחה בליטיגציה הוא אדם שלא רק בקיא בחוק ובתקנות השונות אלא גם מסוגל להתנסח היטב, לסחוף את קהל המאזינים ובפרט את השופט, ולהציג עובדות וטענות בצורה שתתמוך בלקוח שלו – גם, ובפרט, אם הראיות אינן חד משמעיות.

    במילים אחרות, בניגוד לסוגים אחרים של עורכי דין, כמו עורכי דין פליליים או עורכי דין העוסקים בדיני ירושות, הליטיגטורים צריכים כישורים נוספים כמו כריזמטיות, חדות לשון, כישורי אלתור ומחשבה מהירה, ויכולת לשים את עצמם בנעלי השופט ועורכי הדין מן הצד השני על מנת להבין כיצד הם תופסים את הדברים על מנת לבצע מניפולציות מתאימות בכדי לגרום להם לראות את הדברים כרצונו.

    מהי ליטיגציה מסחרית?

    קיימים סוגים שונים של ליטיגציה, וליטיגציה מסחרית היא חלק מתחום הליטיגציה האזרחית. ליטיגטור מסחרי עוסק בדרך כלל בייצוג והתדיינות בערכאות שונות (לרבות בתי משפט, ועדות, רשויות וכדומה) בתיקים אזרחיים שיש בהם אלמנטים מסחריים. בין היתר תיקים כאלה יכולים להיות קשורים לחוזי בנייה, הסכמי מסחר והפצה, מסחר בינלאומי, דיני תאגידים, תביעות ייצוגיות ועוד.

    יתרה מזאת, עורך דין המתמחה בליטיגציה מסחרית צריך להיות בקיא במספר רב של תחומים, משום שפעמים רבות מדובר בתיקים מורכבים באופן יחסי. כך למשל על עורך הדין להתמצא היטב בדיני תאגידים, כלומר התחום שמסדיר את כל הישויות המשפטיות בתאגידים, חברות, עמותות, מלכ"רים וכו'; בדיני ניירות ערך, כלומר התחום המסדיר את כל נושא ניירות הערך לרבות כללים משפטיים החלים על אלה שלוקחים בו חלק; דיני הגבלים עסקיים, כלומר התחום הקשור לאיסורים על פעולות מסוימות בתחומים מסחריים שעשויות להגביל תחרות במשק; וכן הלאה.

    מתי צריך עורך דין ליטיגציה מסחרית?

    כאמור, ליטיגציה מסחרית עוסקת בתחומים אזרחיים מסחריים; לכן, אם הנכם עומדים בפני כניסה להסכם מסחרי או נקלעים לסכסוך בעל אופי מסחרי – סביר להניח שתזדקקו לעורך דין המתמחה בליטיגציה מסחרית.

    חשוב להבין שאדם מן השורה, ללא רקע משפטי בכלל התחומים שצוינו לעיל, ללא היכרות עם הכלים משפטיים העומדים לרשותכם וללא הכישורים האישיים הנדרשים להופעה בבית משפט – עלול לא רק לצאת מן הסכסוך כשידו על התחתונה אלא אף להזיק לעצמו ממש. לפיכך חשוב מאוד שברגע שאתם מבינים שאתם עומדים בפני סכסוך מסחרי, ומוטב מוקדם ככל האפשר, התחילו לתעד בכתב את כל ההתנהלויות, הסיכומים, ההסכמים והשיחות. אז, פנו אל עורך דין המתמחה בליטיגציה מסחרית והתייעצו עימו באשר לדרכי הפעולה שלכם.

    כדאי לדעת גם שתהליכי ליטיגציה מסחרית אורכים זמן, בדרך כלל 12 חודשים לכל הפחות ולעיתים יכולים להתפרש על פני מספר שנים, בתלות באופיו של כל מקרה. זו אחת הסיבות בעטיין מומלץ שלא להתמהמה עם הגשת התביעה, ומאידך יש פעמים בהן מוטב לנסות תחילה הליכי גישור ובוררות שעשויים להיות מהירים יותר – וגם בהם מוטב שיהיה לצידכם ליטיגטור מסחרי מנוסה.

      ייעוץ ראשוני וקביעת פגישה

      08-9415022

      או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

        נא בחרו את סוג הפנייה >>
        להסדרה או בירור חובפונה חדש, יעוץ ראשוני

        להשקיע תשומת לב לגבי אופן חלוקת הנכסים

        רוב בני האדם משקיעים משאבים רבים כדי לנהל את החיים שלהם בהתאם לראות עיניהם ולשיקולים...

        המשך קריאה

        כפיית העברת הזכויות של מקרקעין

        הפקעת קרקע מוגדרת ככפיית העברת הזכויות של מקרקעין מאדם פרטי אל גוף ציבורי, לרוב תמורת...

        המשך קריאה

        תהליך שהוא מכוחה של פקודת הקרקעות

        למדינת ישראל יש כוח רב ויכולת לכפות מציאות על אזרחים במגוון תחומים. בפרט ישנם לא...

        המשך קריאה